söndag 6 januari 2013

Lite nytt

Det blev en lång bloggpaus för min del. Men nu är det dags igen, imorgon är det tillbaka till jobb och vardag. Jag har varit hemma sen före nyår och nu ska det faktiskt bli lite skönt att komma in i rutiner igen.

Men vilken underbar ledighet. Vi har firat både jul och nyår i lägenheten, något som var en helt ofattbar tanke för mer än ett halvår sedan. Vi har möblerat om lite. Röjt och skalat av. Pyssla hemma och varit ute i naturen. Haft middagar och blivit bortbjudna.

Det finns inget som är så mysigt som att julpynta.. Men jag tycker nästan ännu bättre om att rensa undan allt. Vi passade på att byta plats på sofforna och fick på så vis en luftigare känsla. Vi håller på i lilla rummet och ändrar. Och det är nytt drapperi på G i hallen.


Här i hallen har jag bytt lampa till exmpel. Flyttat ut glasburken, man skulle kunna säga att det är tema glas och Svenskt tenn.

I vardagsrummet har som sagt var sofforna bytt plats. Sen har min gamla ljusslinga med glödlampor kommit upp. Passade på att plocka in en piedistal och fotovajer också så att det hörnet inte känndes så tomt och mörkt.


Här är lite rester kvar från nyårsdukningen, lite vårgrönt.

/C.

Inga kommentarer: