onsdag 9 januari 2013

Inspiration

Vid den här tiden på året blir jag alltid så himla sugen på att göra om lite hemma. I år är jag mest sugen på att rensa och förenkla. Inte ha så många saker,  men de som finns ska verkligen synas. Inte ha så plottrigt och för mycket möbler.

Ett av bekymren är bara att det blir värre innan det blir bättre. Allt som ska sorteras bort hamnar ju inte i källaren eller på soptippen direkt.

från Stadshem

från Stadshem

Ovan är två bilder från en snygg lägenhet i Göteborg. En svartvit, ganska grafisk grund finns och sen har de lagt till lite färgglada och personliga detaljer utan att göra det för spretigt. Tänk om man hade utrymme för att ställe in en dörr och få det se så där spontant ut.

från alvhemmäkleri

från alvhemmäkleri
Ja och här är en lägenhet till också den från Göteborg (och nej jag är inte sugen på att flytta dit, däremot så har det så fina lägenheter att jag inte kan låta bli att inpireras).

Det här är kanske mer vad jag känner för, ljust och luftigt. Kolla in den snygga mattan och de snygga inramningarna på väggarna.

/C.

Inga kommentarer: