fredag 18 januari 2013

det kliar i fingrarna

Det kliar lite i mina fingrar just nu. Jag är sugen på att göra om lite, men inte genom att köpa nytt eller byta möbler utan genom att förändra det som redan finns hemma. Jag har ett svart skåp från IKEA, som kanske kommer att ändra skepnad.

Det är litet och väldigt praktiskt men passar kanske inte riktigt in.


foto på skåpet från min förra lägenhet

Bild från Stadshem

Kolla färgkombinationerna på skänken ovan. Jag tycker den är så himla inspirerande.

Toppskivan på mitt skåp är lite skadad i ytan så den tänkte jag om jag skulle foliera med plast som ser ut som teak. Sen kanske ena lådan blir teak och så någon ljusblå/ljusturkos detalj. Sen tänkte jag också att jag kanske kan montera av de snirkliga benen som kommer passa ännu sämre in när den ändrar färg. Kanske ett par stora hjul på vore fräsigt?!

Det skulle bli lite mer retro och betydligt mer personligt. Inget fel med ikeamöbler, jag har min beskärda del av dem, men de går ju att piffa till lite.

Jag har inte vågat sälja in idén hemma än, men tanken som ligger och gror just nu.

/C.


1 kommentar:

Emelie sa...

Så spännande, ser fram emot resultatet! Sälj in iden direkt :)