tisdag 19 mars 2013

tapet?

Jag beställde hem två stycken tapetprover i förra veckan och fick hem dem igår. Så sedan igår kväll sitter det stora tapetprover i hallen. Jag har aldrig tapetserat själv förut, men jag inbillar mig att det inte kan vara så svårt? Det vore så himla kul att kunna.

Ja bilden är tagen med mobilen så det är inte världens bästa kvalitet men ni ser hur det ser ut hemma just nu.

Tanken är inte att tapetsera hela hallen, utan bara den lilla väggsnutten bakom skänken i bilden nederkant. Vi har en väldigt lång hall och då tänkte jag att om man gör en tydlig markering vid skänken så skulle det bidra till en tydligare rumsindelning av hallen. Att den första delen blir en entré och att den andra delen blir en början på de sociala ytorna.



Tapeterna jag har fastnat för är från Boråstapeter och är en releativt ny kollektion med skandinaviska klassiker. På boråstapeters hemsida står det att; Vi har samlat tolv utmärkande originalmönster från 1950-talets främsta formgivare; Arne Jacobsen, Sven Markelius, Karl Axel Pehrson och Stig Lindberg och gjort om de till tapet.

Vi får se om det blir någon tapet och i sånna fall vilken. Sen är jag också sugen på att slita ut förvaringen precis innanför ytterdörren. Den är stor, klumpig och inte särskilt snygg. Jag tror att en hatthylla, skoställ och en byrå skulle se bättre ut och ge samma förvaring. Men det är en så länge är detta bara ett av mina infall.

/C.

Inga kommentarer: