måndag 4 mars 2013

produktiv

Bjuder på några foton från instagram, jag har fått massor gjort under helgen hemma men varit lite dålig på att ta fram kameran. Men några bilder finns.

Jag fick hem tyg förra helgen som jag satte saxen i under helgen. Det är det mönstrade tyget från svenskt tenn. Sen kompletterade jag det med vitt och grönt linnetyg. Så det blev sammanlagt 7 stycken nya kuddfodral hemma. Jag har verkligen fått en förkärlek för grönt. Det känns lite roligt att plocka in lite färg när vi annars håller oss till en ganska strikt gråskala.

Sen, inte nog med att jag har sytt kuddfodral det blev nya gardiner i vardagsrummet och så är drapperierna äntligen klara i hallen. Det var ett projekt som var skönt att färdigställa.

I vanliga fall känns vårt förhållande väldigt jämstält, men i går höll vi hårt på gamla könsnormer. Medan jag satt inne och sydde, var sambon ute i vårt nya garage och fixa till en arbetsbänk där ute för kommande projekt. Det ska bli så skönt att ha ett ställa där vi kan slipa och måla utan att behöva vara så rädda för att smutsa ner.



Nu känns det som att våren är på G. Inte nog med att med att solen sken och riktigt värmde så gick också vasaloppet igår. Båda känns som riktiga vårtecken. Det känns fortfarande lite för vintigt ute, snålblåst och is men inne är det vårstämning med lökväxter och nya ljusa textilier.

/C.

Inga kommentarer: