söndag 24 mars 2013

måla om

Jag har lite funderingar på att måla om en,två eller tre väggar i vardagsrummet. Inte i en avvikande färg utan bara i någon nyans ljusare. jag tycker nämligen att vårt vardagsrum är lite för mörkt. I min förra lägenhet badade rummet i ljus, men här är det inte samma naturliga ljusinsläpp och då får man hjälpa till lite på traven.
 
Min tanke är att den bortre väggen, alltså väggen rakt fram på fotot nedan blir ljusare. Och väggen mot fönstret alterantivt också väggen bakom soffan.
 

Väggen bakom bokhyllan är i dag någon nyans mörkare och fungerar lite som en fondvägg. I och med att jag inte väljer vitt till de ljusare väggarna utan hållar mig inom samma nyans men ljusare, så tror jag att man håller i hop rummet på ett bättre sätt. Men färgerna på väggarna kan hjälpa till att skapa en tydligare rumsindelning. En matplats och en tvplats.


Den här väggen är jag alltså inte säker på än. Men däremot måste jag börja gå igenom bildarkivet på daton och leta fram ett till foto att göra en canvastavla av. Det ser lite konstigt ut med ett stort tomt hål på väggen. Och jag är verkligen jättenöjd med reslutatet på de tavlor jag redan har beställt. Några enkla knapptryck och sen kommer tavlan på posten inom några dagar.

Det är mycket jag vill göra om just nu. Men vi har bott i lägenheten i 6 månader och i princip har vi inte gjort något. Lägenheten var i väldigt fint skick så det behövdes inte göra något. Men nu har vi bott in oss och jag känner att det börjar bli dags för lite finlir för att få den mer till vår egen.

/C.

Inga kommentarer: