fredag 13 september 2013

i vardagsrummet

För några veckor sedan la jag ut vår två-sits soffa på blocket. Det tog knappt ett dygn så hade en lycklig juriststudent fått en soffa till hans lilla studentrum. Och då hade ju vi plötsligt ett tomrum att fylla. Så en fåtölj från IKEA har fått flytta in. Och vad vi är nöjda med detta köp, den är så skön att sitta i. 


 På golvet ligger den nya mattan som vi köpte i samma affär någon vecka innan. Också det ett väldigt
lyckat köp. Den är skön att sätta ner fötterna på och ger lite mer färg och liv i vardagsrummet.Jag som tidigare har hållt en strikt svart/vit färgskala.


Sen har vi också beställt en till canvastavla, kossan såg vi i somras någon mil söder om Visby. Jag har beställt tavlorna med tre centimeters vit kant på sidorna så att motivet går hela vägen runt.Eftersom jag beskär bilden ganska tajt redan när när jag fotograferar så vill jag inte att sammanlagt 6 cm ska försvinna runt kanterna på tavlan.



Ja det kanske inte är tillräkligt höstigt än, men jag är på god väg. Lite mer färg och det skulle man lätt kunna åstakomma med hjälp av någon fin krukväxt kanske. Det jag nog är mest nöjd med är att det blev så luftigt i vardagsrummet när vi blev av med en soffa.
/C.

Inga kommentarer: