onsdag 3 april 2013

vardagsrum före & efter

Sedan igår morse har vardagsrummet fått sig en uppdatering. Jag har längtat efter att få det lite ljusare och det är det nu. Jag börjar med att visa en före-bild. Här ser ni också att jag har provmålat en ljus ruta på väggen.
 

Sedan två bilder under själva renoveringen. Jag målade två lager och tejpade ordentligt för att få skarpa fina linjer i hörn och vid golvlister. Det är bara dessa två väggar som är ommålade. De övriga är orörda, så nu är det tre olika väggfärger i vardagsrummet, men alla går i samma färgskala så man får ändå ett harmoniskt intryck. En ljusare tv-del och en lite mörkare mat-del.


Det rådde lite kaos, men vad gör det när solen skiner, jag håller i en roller och Hanna & Amandas poddcast ljuder i bakgrunden.

Och här är efter-bilderna. Kanske inte så snyggt med rullgardinen nere, men tro mig den är guld värd när solen gassar som bäst. På den bortre väggen ska tavellisten upp igen.
 
Den observante kanske också ser att jag passade på att möblera om. Igen. Men nu när vi går mot varmare årstider så tänkte jag att kallraset från fönstren lär minska och då går det bra att ha soffan framför fönsret igen.
 

Jag känner mig riktigt nöjd. Det tog en eftermiddag och blev så ljust och fräscht.

/C.

1 kommentar:

Hanna sa...

vilket jobb! fint!