söndag 7 april 2013

loppistur och odling

Ja en loppistur med syster och lite odling är två saker som har dominerat den här helgen. Jag och syrran tog en tur till Sala via Heby för att kolla utbudet på två loppisar.

I Heby var det bara jag som fyndade. Köpte en lite vit bordslampa för 20 kronor. De hade många snygga möbler där också, typ byråer och skänkar för cirka 700-900 kronor.


I Sala där fyndade vi både. Jag köpte tre stycken ytterkrukor och syster köpte en piediestal. Ett perfekt litet utflyktställe. Sen blev det lunch på ett fik inne i Sala.


I dag har jag tagit några pelargonsticklingar och planterat i de nya krukorna. Sen har jag också sått tomat, chili, smultron och blomstertobak. Så nu hoppas jag på både lite ätbart och blomsterprakt till balkongen.

Jag hoppas att det kommer att komma upp något snart i det lilla växthuset. Och när jag pysslade med mina sticklingar och fröer så satte sambon potatis i hinkar. Så nu kommer det att bo fyra hinkar i badrummet ett tag framöver.

/C.

Inga kommentarer: