onsdag 3 april 2013

pinterest - digital moodboard

Min moodboard i förra inlägget hade jag gjort i photoshop, lite krångligt om man inte har det programmet. Men då finns en enkel lösning - nämligen Pinterest. 
 
Man skapar ett konto och sen är det bara att sätta sig och pinna bilder. Som ni kan se på bilden nedan har jag 36 olika moodboards och hela 1797 bilder spridda i de olika kategorierna. Här samlar jag på bilder i alla möjliga olika kategorier; vardagsrum, hall, sovrum, trädgård, mode, jul, etc. etc.
 
Det bästa är att det finns som app till telefonen också. Så det går att leta inspiration när som helst.
 


 
 
På bilden ovan ser ni också att man får med information om var bilden kommer från. Perfekt om man vill leta upp mer information. Mitt pinterest konto hittar ni här.
 
/C.

Inga kommentarer: