söndag 4 november 2012

Ommöblering


I veckan har vi möblerat om i vardagsrummet. Något som jag inte har gjort sedan jag var liten. Då var städning av rummet samma sak som ommöblering för mig. I min förra lägenhet gick det inte att göra några större ommöbleringar, men nu har vi flyttat på varje möbel i varedagsrummet till min stora lycka.
 
Men den största anledningen till detta lilla projekt var inte att jag plötsligt kunde möblera om, utan att det är ett väldigt kallras från de stora fönstren. Att sitta i soffan precis framför var inte särskilt bekvämt.
Så soffgruppen ändrade position och hjälpte till att skapa en tydligare rumsindelning. På det övre fotot syns också att vi har skjutit på bokhyllan. Det var den delen av detta lilla projekt som var tyngst. Men det gjorde att vi fick en bättre matplats.



Bonusen! Det blev ett väldigt mörkt hörn vid matbordet, men med ett litet bord, en lampa och jordgloben (som förtjänar ett eget blogginlägg) så blev det ett ljust litet barbord.

/C.

Inga kommentarer: