onsdag 28 november 2012

Färgglatt & personligt

Jag har hittat en lägenhet via Stadshem till salu i Göteborg. Och vilken liten pärla det är. Den här lägenheten är alldeles för färgglad för min smak och det ärlite för plåttrigt, men den är samtidigt så personligt inredd och känns så kreativ.

Ikväll ska jag leta i högen med gamla inredningstidningar för jag har för mig att jag har sett ett reportage härifrån.


 Underbar smaragdgrön färg på väggarna. Jag tycker om kontrasterna mellan nytt och gammalt, färgglatt och avskalat.

 I köket är det alldeles för mycket saker för min smak men jag tycker ändå om att se hur de har utnyttjat utrymmet. Lite öppna hyllor med förvaring och tavlor över köksinredningen.
 Det är hela tiden liknande tavlor på väggarna och jag har för mig att kvinnan i hushållet är konstnär?


Samtliga bilder är från Stadshem.

/C.

Inga kommentarer: