onsdag 11 december 2013

jul i år igen

Jag hade bestämt mig för att vara lite behärskad den här julen. Strunta i att göra julkort och köpa julkort i affären, precis som de flesta gör. Inte göra massor med julgodis eller baka för mycket. Men det var förra veckan! Nu har jag ändå skrivit ut en liten hög med papper fulla av recept på julgodis och i går satte jag mig och påbörjade årets julkort (om än i begränsad mängd).

Så det går nog inte att komma undan, julkänslorna (och därmed inspirationen) kommer smygandes ju närmre jul vi kommer. Nu är också de flesta av julkapparna inhandlade och på lördag ska vi nog ut i skogen och hugga oss en julgran. Jag känner att läget är helt under kontroll.


/C.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Hittade din blogg genom en bild på dina fina tavlor. Du hade lagt upp dem på din gamla blogg 2010 tror. Tyckte motiven var så otroligt fina så undrar hur du fick tag på dem? Det svarta motivet i den svarta tavelramen och gärna de andra med.

MVH
Fredrik

Anonym sa...

Det var denna jag menade:
http://2.bp.blogspot.com/_KPCr89ttMS8/TOliQ2v9bXI/AAAAAAAABSg/NSzkF6CBy90/s1600/DSC_5401.JPG

MVH
Fredrik

Unknown sa...

Hej, Det svarta motivet är en provbit från en tapet och de övriga är papper köpta i en pysselbutik. Det finns massor av snygga papper att rama in. Hälsn. C

Anonym sa...

Okej tack. Jag gillar verkligen det svarta! Har letat runt på nätet men hittar inget som faller mig i smaken. Du har möjligtvis ingen aning om var det är köpt eller vad tapeten heter? Skulle vilja ha samma motiv.

MVH
Fredrik

Unknown sa...

Tapetprovet är beställt från maleributiken.se men när jag kollade lite snabbt nu så kunde jag inte hitta den. Men de kanske kan veta vad det är för tillverkare om du kontaktar dem. /C