lördag 19 oktober 2013

smått och gott

I veckan har jag sett marmor i många bloggar. Ja det har väl inte undgått någon att mormor är trendigt. Men istället för att köpa dyr sten, så kan man gå till färgaffären och köpa kontaktplast. Sagt och gjort. Så sedan i går kväll är det gamla nattduktsbordet som morfar köpte på auktion från det gamla ålderdomshemmet, numera ett drinkbord med "marmorskiva". Kostade knappt 50 kronor och tog inte mer än fem minuter att göra.
 

 Sen lite bilder på min Ekeby keramik. Lampan i bakgrunden köpte jag för några veckor sedan på antikmässa i Kista. Vi ar bytt elen och sen ska det nog inhandlas en ny lampskärm. Den som sitter där just nu är lite för lik i färg. Sen är det mina traderafynd.
Äntligen har jag en egen stor vas från Uppsala Ekeby. Jag har länge gått och drömt efter en egen, och den här har en liten spricka i glasyren vilket gjorde att jag kunde köpa den till ett väldigt bra pris. Sprickan är vänd in mot väggen och det som syns är bara en vacker vas.

Men i dag blir det inget hemmapyssel utan i dag blir det nog en tur ut i naturen igen. Det är sånt mysigt höstväder så det gäller att passa på.

/C.

Inga kommentarer: