måndag 21 oktober 2013

höst, sommar och jordglob...

I morse visade termometern -6,6 grader och det var riktigt kallt. Tjocka vantar, halsduk och mössa var ett måste. Men det ska visst bli varmare i veckan igen.

Men nu när det är höst på riktigt då tänkte jag visa några bilder som inspirerar mig just nu. Från ett somrigt Gotland.

Vi spenderade en vecka på Gotland i somras och åkte kors och tvärs över ön. En av dagarna åkte vi söder ut mot Hoburgen. När jag plötsligt såg skylten till Grå gåsen vände vi och åkte tillbaka. Grå gåsen är den lilla lada dör man spelar in tvprogrammet så mycket bättre.



Okej jag vet att den här bilden är suddig och av dålig kvalitet. Men det kan inte hjälpas. För det som inspirerar mig mest just nu är den här bilden, eller den bilden jag har i huvudet. För innanför dörren i den gamla lilla ladan står en gammal jordglob på en trälåda.

Så ett nytt tradera-projekt, eller på den kommande samlarmässan i helgen tänker jag leta reda på en jordglob. Den ger ifrån sig ett så mysigt sken. Tydligen var det ganska vanligt för med jordglobar, för efter en diskussion med mamma och pappa kunde vi konstatera att både mormor samt farmor och farfar har varsin.

Så vi får väl se när jag hittar min jordglob.

/C.

Inga kommentarer: