lördag 4 maj 2013

det växer

 Det växer ordentligt nu. Ute på balkongen är spaljen på plats och klätterväxterna är planterade. En klematis och en klätterros och sen har jag kompletterat med en klätterhortentsia. Vi får se om de kommer att trivas, men klematisen blommar redan, så det verkar lovande.

Jag ska komplettera med lägre blommor i framkanten på krukorna. Jag är inne på stjärnflocka och något mer. Kanske lavendel? Fast den har jag för mig trivs bäst i sol.
 
Sen har potatisen fått flytta ut på balkongen nu. Det står fyra stycken hinkar där ute nu med hög och fin blast.

Kvar inne i vardagsrummet finns chili och tomatplantor och en del pelargoner som väntar på lite högre dygnstemeratur ute.
Men det växer så det knakar och nu börjar det bli grönt ute. Äntligen.

/C.

Inga kommentarer: