onsdag 12 december 2012

Vardagsrelaterat

Många bilder på bloggen fotograferar jag först när det är städat och iordningställt. De tas också i dagsljus och med en bra kamera. I dag tänkte jag bjuda på verkligheten.

Jag bjöd på en ganska spontan middag i går och de här bilderna är inte iordningställda, det är disken efter middagen och fotat med mobilen. Men jag blir varm i kroppen och minns alla skratt och det trevliga sällskapet.


Det behöver inte vara så fint och tillfixat hela tiden. Jag måste komma ihåg att verkligheten överträffar den där fina fasaden. Det kan omöjligt vara så fint och prydligt som de flesta bloggerskor presenterar. Ett hem är ju till för att leva i och ibland är en ögonblicksbild a´la Instagram perfekt.

/C.

1 kommentar:

Linda sa...

Uppskattade verkligen inlägget "vardagsrelaterat" :) Känns som så mycket i samhället idag fokuserar på en fin fasad men vad är det vi egentligen kanske minns och uppskattar... är det inte känslan, värmen och skratten att umgås med nära och kära.