torsdag 25 oktober 2012

Inspiration

Jag slösurfade lite tidigare och hittade lite inspirerande bilder hos Alvhem Mäkleri. Det här är bilder som passar mig perfekt.

En stol som denna skulle jag väldigt gärna ha, men trots fler kvadratmeter nu än tidigare skulle den nog i alla fall inte få plats. Golvlampan i mässing känns väldigt trendig just nu. 

Precis ett sånt skåp som det stora träfärgade hade jag som tv-skåp tidigare. Vi tyckte dock att det känndes lite för klumpigt så nu står det i källarförrådet. Men det kanske inte är så dumt i alla fall? Jag gillar för övrig blandningen mellan det ljusa och det mörka.

                         

Och sist men inte minst, en skänk i hallen. Det är lite den här känslan jag är ute efter. Ett ordnat och snyggt kaos. Det är snyggt med tavlorna ovanför och blandningen av olika saker på skänken.

/C.



Inga kommentarer: